Despre nordul Vietnamului. Plusuri și minusuri

Am venit în Vietnam din Laos, unde era liniște, unde lucrurile se întâmplau lent și calm. Am ajuns în Hanoi și parcă cineva ne-a aruncat o apă rece peste față. 🙂

Ne-am trezit brusc din boemitatea noastră de călători.

Dar ca orice țară de pe planeta aceasta, Vietnam are plusuri și minusuri. Cele care au fost relevante pentru noi sunt scrise în rândurile de mai jos.

Minusuri

• Traficul. În Vietnam, șoferii nu se asigură, ci claxonează ca să știi că vin și să te dai la o parte. Claxonează și dacă sunt singuri pe stradă, e așa un automatism. Extrem de mult trafic și gălăgie. Până la urmă ne-am obișnuit, dar ne-a luat ceva mai mult decât de obicei pentru a ne adapta.

• Multă mizerie, pentru că nu au coșuri de gunoi, adică au, unul la X străzi. Noi am mers 10 km într-o zi și am găsit doar două. Nu am mers să le căutăm, dar s-a nimerit să avem nevoie de unul și să nu îl găsim.

L-am găsit. 🙂
  • Vietnamezii vorbesc foarte tare, adică țipă unii după alții. E țara în care am suferit de deprivare de somn pentru că la 1 noaptea țipau pe coridoarele hotelului sau priveau filme cu volumul la maxim, iar dimineața la 6 începeau cameristele curățenia și urma o nouă tură de poluare fonică. Dacă le-am spus? Da. Dacă am ieșit în toiul nopții să îi rugăm să vorbească mai încet? Da. Dacă i-a interesat? Nu. 🙂 Cum am intrat în cameră au continuat exact pe același ton. Poate părea ceva care se poate întâmpla din când în când, dar noi am schimbat un hotel la fiecare 3 zile, am folosit cazări de la hosteluri la hoteluri de 3 stele și nu a existat un loc unde să fie o excepție. Ne-am redefinit ce înseamnă o noapte bună: cea din care nu te trezești în țipetele vecinilor sau ale personalului hotelului.
  • Mâncarea de pe stradă nu te invită. În Thailanda și în Laos, mâncarea de pe stradă o găteau în fața ta, adică vedeai de unde scot alimentele, ce fac cu ele, cum le prepară etc. În Vietnam vedeam doar o sală mică, cu mese și scaune ca pentru copii, cu destul de multă mizerie și nu tot timpul cu bucătăria în față. Din ce am citit, se pare că în Vietnam sunt si foarte multe cazuri de toxi-infecții alimentare din cauza aceasta.

• În locurile mai puțin turistice nu sunt restaurante. În Ha Giang nu am murit de foame pentru că am găsit un magazin de unde am luat iaurturi, biscuiți, mere și boabe de soia. Da, asta am mâncat două zile cât am stat acolo. Credeți sau nu, acolo nu există restaurante, ci doar câteva săli de mese, unde mâncarea se prepară pe jos sau în condiții care nu sunt deloc în regulă, din punctul nostru de vedere.
  • Vremea din Vietnam. Dacă în centru e soare, în nord și sud sunt șanse mari să plouă. Deci dacă vă gândiți să mergeți în aceeași lună în mai multe locuri din Vietnam, neapărat verificați vremea și nu ascultați ce spun localnicii. Ei vă spun ce vreți să auziți, că plouă puțin, că de fapt nu e așa frig etc. Citiți bloguri, nu ce scrie în prima căutare de pe Google. Conform câtorva site-uri de călătorie, noiembrie este una dintre lunile cele mai frumoase ca să vizitezi Vietnamul. Conform realității, din 7 zile doar în 3 nu a plouat, iar temperaturile sunt mai mici decât ne așteptam.

Plusuri

• Vietnam este o țară cu o istorie pe care musai să o cunoști. Ne-a ajutat să înțelegem multe lucruri și fiind acolo ne dăm seama că nu se compară cu informațiile citite de pe Internet. Nouă ne-a deschis apetitul pentru muzee și cultură parcă mai mult decât orice altă țară.
  • Taxele de intrare la muzee sunt foarte mici, echivalentul a 4-6 ron/persoană.
  • Este o țară încă neumblată de mult turiști. Asta poate avea și avantaje, dar și dezavantaje. Însă dacă asta căutați, Vietnam este o variantă bună.
  • Totuși unde sunt zone turistice, localnicii cunosc engleză, mult mai bine decât cei din Thailanda sau Laos, ceea ce un mare plus. Așa poți afla multe despre ce ai în farfurie, despre locurile pe care vrei să le vizitezi, despre ei ca și popor.
  • Faptul că ne-a scos din zona de confort este un plus. În Vietnam am conștientizat multe despre noi și despre călătoria noastră, am văzut lucruri pe care înainte ne-ar fi fost greu să le vedem. Cred că situațiile limită care ne scot din cerculețul nostru, ne învață foarte multe.
  • Locurile din Vietnam. Cel mai mult din Vietnam ne-a plăcut Tam Coc și Halong Bay. Au fost două zile minunate și clar merită vizitate.

Tot ce ați citit în acest articol este pur subiectiv, bazat pe experiența noastră. Noi ne-am conectat cu greu la energia acestei țări, cel puțin la partea din Vietnam pe care noi am văzut-o. Cu toate astea, am avut un sentiment de tristețe la plecare. Ne obișnuisem acolo, în marea lor nebunie. E fantastic cum avem impresia că nu o să rezistăm prea mult într-un loc și la final ne pare rău că plecăm. Cred că în Vietnam am și stat cel mai mult de până acum, mai bine de trei săptămâni.

Poporul vietnamez este unul mândru și curajos. Noi așa l-am perceput. Oamenii aceștia sunt curajoși cu adevărat și atunci când luptă pentru ceva, luptă. Se simte asta din atitudinea lor și cunoscându-le istoria.
Pentru a primi articole despre călătoria noastră te poți înscrie aici.

Dacă nu ai descărcat încă e-book-ul nostru gratuit, Călătorește în siguranță, te invităm să accesezi butonul de mai jos și să urmezi pașii.

Călătorește în siguranță

Descarcă e-book

Ne poți urmări și pe Facebook și Instagram.

Vrei să beneficiezi de reduceri la servicii pentru călătorie? Accesează aici pagina noastră de resurse și bucură-te de oferte la cazare, transport aerian și terestru.

Călătorii frumoase,

Ancuța

Un comentariu Adăugă-le pe ale tale