Motive pentru care să vizitezi Asia de SE

Abia așteptăm să revenim în Asia de SE și avem multe motive pentru asta, însă ne dăm seama că pentru noi, acum un an, Asia de SE era foarte vag conturată,  nu știam la ce să ne așteptăm, dacă o să ne placă sau dacă nu.

Faptul că ne place Asia se traduce la noi printr-o emoție, dar uitându-ne în spatele ei, iată care sunt o parte din motivele pentru care gândurile noastre se îndreaptă frecvent într-acolo:

Prețurile sunt mai mici decât în Europa

Oricât de mult te-ar scoate banii afară din casă :), cred că pentru oricine e important ca acolo unde mergi în vacanță/călătorie/concediu să existe această relaxare financiară, să nu simți constrângeri în această privință. În Asia ai variante cam la tot ce îți poți închipui, de la mâncare până la cazare. De la prețuri foarte mici la prețuri mari pentru cine caută lux. Taxele pentru atracțiile turistice sunt aceleași pentru toată lumea și în unele locuri pot fi ridicate, cum e de exemplu la Angkor Wat, iar în altele foarte mici, cum e cazul muzeelor din Hanoi pe care noi aproape le-am luat la rând cât am stat acolo.
Un exemplu care îmi vine frecvent legat de cazare este cel din Siem Reap la Hima Boutique, hotel de 4 stele cu piscină unde am plătit 16 euro pentru o cameră dublă/noapte.
Legat de mâncare, îmi amintesc de o seară în Vientiane, unde am fost unde mergeau localnicii și am plătit pentru un bufet echivalentul a 12 lei de persoană.
Nu vreau să creez o imagine de poveste legat de acest subiect, așa că vă spun din start că taxiurile sunt scumpe și taximetriștii încearcă peste tot să scoată cât pot pentru un drum. Negociați, citiți bloguri, interesați-vă și veți găsi soluții și legat de asta.

Lejeritatea legată de vestimentație

Un alt aspect care tare mult ne place este lejeritatea legată de vestimentație. Acolo pe nimeni nu interesează cum ești tu îmbrăcat, mă rog, poți trezi interesul dacă ai multe bijuterii pe tine și haine care sar în ochi. Mă refer că poți trezi interesul într-un mod care e posibil să nu îți placă. 🙂
Hainele acolo, cele de zi cu zi, sunt foarte ieftine și decât să plătești bagaj la avion, mai bine te îmbraci cu câțiva dolari din cap până în picioare. Evident, dacă ceea ce cauți este calitate, vorbim de prețuri mai mari, dar clar ai variante.

Dacă ați fost în Vama Veche acum câțiva ani buni, știți la ce mă refer. Acel tip de lejeritate și de acceptare, nimănui nu-i pasă cum ești tu îmbrăcat.
Excepție la ce am scris mai sus a făcut Singapore. cum am ajuns acolo am simțit nevoia să scap de bocanci, de tricou, de pantalonii de trekking și să îmi iau o rochiță și ceva lejer de încălțat și asta nu pentru că oamenii se uită ciudat la tine, pentru că nu e cazul, ci pentru că așa am simțit eu. Poate că simțeam și nevoia de o pauză de la celelalte haine și ș-a potrivit contextul, cine știe? 🙂

Îmi amintesc când am coborât din avion în Atena cât de ciudat m-am simțit, de la starea mea de spirit și până la hainele simple pe care le aveam. Parcă eu nu mai eram din Europa. Cu o vizită la H&M am rezolvat, oricum trebuia să rezolv că muream de frig, dar ați înțeles ideea. Nu mă simțeam de-a locului, nu înțelegeam de cel unele femei se chinuie efectiv să meargă pe tocuri. Credeam că abia aștept și eu să urc pe ale mele, dar ei bine, nu. Din punctul acesta de vedere, călătoria și-a lăsat o amprentă asupra Ancuței mereu pe tocuri. Să fie frumos, dar mai ales comod.

Calitatea oamenilor

Calitatea sau calitățile oamenilor te invită în Asia de SE. Oamenii de acolo au probleme așa cum avem și noi, nu am stat să măsor în vreun fel acest lucru, tind să cred că trăiesc mai modest decât noi, dar și acolo sunt pături sociale, ca peste tot. Ceea ce ne place la ei este simplitatea lor, faptul că pun accent mai mult pe a fi decât pe a avea. Cu siguranță e subiectivă afirmația mea, dar este ceea ce noi am simțit. Acolo oamenii se opresc din ceea ce fac ca să se ocupe de tine. Vă dau un exemplu: în Bali, Internetul merge prost în majoritatea locurilor. Tot trebuie resetat routerul pentru a mai picura ceva Internet. Dacă mergi la o cafenea și nu merge Internetul, cineva vine să vadă dacă ești pe rețeau potrivită, dacă ai introdus bine parola, apoi îl întreabă și pe vecinul de la masa de lângă care are un laptop deschis dacă lui îi merge. Resetează routerul și vine să verifice dacă îți merge. Dacă nu îți merge, își cere scuze și spune să deocamdată nu poate să facă mai mult. Se ocupă de tine, le pasă.
Am tot auzit că fac asta pentru bani. Păi evident, că din asta trăiesc, din turism. Cu toții facem ceva pentru bani, dar dacă o faci doar pentru bani se simte, iar dacă nu o faci doar pentru bani, ci pentru că îți și place, pentru că așa ți-e felul, iarăși se simte.

Din nou, e un exemplu, nu o generalizare. Am și un contraexemplu de la terasele din Unirii, dar mă opresc aici. Azi vorbim despre Asia. 🙂

Bucătăria asiatică

Deși inițial mâncam cu lacrimi când am ajuns în Bangkok, pentru că oricât ai cere tu să nu fie picant, va fi picant, am ajuns să iubesc mâncarea asiatică atât de mult încât mi se părea fără gust cea de acasă. Cu un sos picant, am rezolvat problema și aici. 🙂
Mi-a fost dor de brânzeturi și de unele feluri de mâncare, dar cam atât. Mâncarea asiatică este excelentă, de la cea indiană până la cea indoneziană ne-au plăcut toate. Am aflat câte ceva despre cum fac ei mâncarea și pun în ea chiar și zahăr, dar ideea este că acolo nu ne-am îngrășat, deși am mâncat mult și bine. Cum am ajuns aici, 4-5 kilograme de fiecare.
Nu aș spune că au diversitate culinară mai multă decât avem noi, dar mâncarea e făcută excelent, parcă menită să te cucerească.

Faptul că suntem din România nu e o problemă

Uite că nu m-aș fi gândit că și acesta e un motiv pro Asia, dar este. În Europa, când ești întrebat de unde ești, la răspunsul din România auzi acel oh, Romania!!, care spune multe: aa, din țara aia săracă și coruptă, dar cum de aveți voi bani să călătoriți, oare am portofelul la vedere?, oare ce să îi întreb sau ce să zic acum de bine de țara lor, ca să nu pară ciudat momentul? erați faini până să ne spuneți de unde veniți etc. Chiar dacă aceste cuvinte sunt exagerate (poate) și chiar dacă nu citim gânduri, grimase mai putem și noi să interpretăm, se cam simte cum merg lucrurile și cum se schimbă instant atitudinea europeanului vestic față de tine când îi spui de unde vii. Îmi amintesc câteva secvențe de anul trecut din Italia când efectiv nu ne-au servit pentru că ne-au auzit vorbind în română.

Ei bine, în Asia, oamenii nici măcar nu știu unde e România, ne folosim de Franța, Rusia, Italia și Spania să le arătăm pe o hartă în aer pe unde suntem și noi. Așa că la această întrebare, nimeni nu se fâstâcește și oamenii nu își schimbă atitudinea. Chiar dacă oamenii știu de România de la alți turiști, nu au impresie despre ea, nici bună și nici rea, cel mult știu de Dracula și cam atât.

Știu, ar fi fain să știe că există și români pe lumea asta și îmi pare rău că suntem văzuți așa, dar când ajungi să fii respins de multe ori doar pentru că vii de undeva, uneori e o ușurare să nu se știe de unde vii. Asta e. Cine călătorește mult și e întrebat cam în fiecare zi de unde vine, cred că înțelege foarte bine ce spun.

Când la noi e iarnă, la ei e vară

De ce să stai în România când e frig tare, când poți să mergi în Asia unde te poți bucura de vară? 🙂
Mie până anul trecut mi se părea tare ciudată ideea aceasta, parcă mă defazam cumva dacă săream un anotimp sau dacă treceam de la o extremă la alta. Acum nu mi se mai pare, ba dimpotrivă.
Asia de SE are marele avantaj că poate fi vizitată când la noi este iarnă. Am scris aici despre avantajele călătoriei în extrassezon, așa că nu insist mai mult.

Mai vreau doar să menționez că mulți asiatici știu mai bine engleză decât mulți europeni din vest. Oricât de izolată ar fi zona, găsești un puști care să traducă ce ai tu de zis, iar în zonele turistice, cam la orice colț se vorbește engleză. Au învățat-o în școli? Nu, de la turiști.

Cam atât am adunat în acest articol. De regulă, în weekend mă apucă dorul de Asia, așa că azi m-am gândit să îl pun în cuvinte și să vă spun de ce îmi place așa tare.

Pentru a primi articole despre călătoria noastră te poți înscrie aici.
Ne poți urmări și pe Facebook și Instagram.
Vrei să beneficiezi de reduceri la servicii pentru călătorie? Accesează aici pagina noastră de resurse și bucură-te de oferte la cazare, transport aerian și terestru.